Ουσιαστικά, στην περίπτωση αυτή, οι εκκινήσεις του Α.Τ.Κ.β.δ. δεν δημιουργούν φαινόμενα βύθισης τάσης σε υφιστάμενα συνλειτουργούντα ηλεκτρικά κυκλώματα / εγκαταστάσεις.
Θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε την «απευθείας» εκκίνηση του Α.Τ.Κ.β.δ. με λειτουργία κυκλώματος αυτοματισμού ενσύρματης λογικής.
Συνοπτική / περιγραφική επεξήγηση λειτουργίας
Θέτω σε θέση ΟΝ:
- τον ασφαλειοαποζεύκτη F1 του κυκλώματος ισχύος του Α.Τ.Κ.β.δ. και
- τον μικροαυτόματο F3 του κυκλώματος αυτοματισμού του.
Παρατηρούμε πως ανάβει η ενδεικτική λυχνία αναμονής λειτουργίας Η2 μέσω της κλειστής βοηθητικής επαφής Κ1/31-32 του ηλεκτρονόμου Κ1.
Πατάω το μπουτόν start S2, ενεργοποιείται το πηνίο του ηλεκτρονόμου Κ1/Α1-Α2, οπότε:
τίθενται ταυτόχρονα σε λειτουργία οι 3 κύριες επαφές του ηλεκτρονόμου Κ1, η επαφή αυτοσυγκράτησης Κ1/13-14, η δεύτερη ανοιχτή βοηθητική επαφή Κ1/23-24 οπότε ανάβει η ενδεικτική λυχνία λειτουργίας Η1, ενώ σβήνει η ενδεικτική λυχνία αναμονής λειτουργίας Η2 μέσω της κλειστής βοηθητικής επαφής Κ1/31-32 του ηλεκτρονόμου Κ1 που ανοίγει.
Πατάω το μπουτόν stop S1 και απενεργοποιείται το πηνίο του ηλεκτρονόμου Κ1, οπότε σταματά η λειτουργία του Α.Τ.Κ.β.δ. που μεταπίπτει στην κατάσταση αναμονής λειτουργίας του.
τίθενται ταυτόχρονα σε λειτουργία οι 3 κύριες επαφές του ηλεκτρονόμου Κ1, η επαφή αυτοσυγκράτησης Κ1/13-14, η δεύτερη ανοιχτή βοηθητική επαφή Κ1/23-24 οπότε ανάβει η ενδεικτική λυχνία λειτουργίας Η1, ενώ σβήνει η ενδεικτική λυχνία αναμονής λειτουργίας Η2 μέσω της κλειστής βοηθητικής επαφής Κ1/31-32 του ηλεκτρονόμου Κ1 που ανοίγει.
Πατάω το μπουτόν stop S1 και απενεργοποιείται το πηνίο του ηλεκτρονόμου Κ1, οπότε σταματά η λειτουργία του Α.Τ.Κ.β.δ. που μεταπίπτει στην κατάσταση αναμονής λειτουργίας του.
Αν κατά την κανονική λειτουργία του Α.Τ.Κ.β.δ. συμβεί π.χ. μια υπερφόρτιση στα τυλίγματα του Α.Τ.Κ.β.δ., ενεργοποιείται το διμεταλλικό θερμικό F2, οπότε:
- ανοίγει η κλειστή επαφή του θερμικού F2/95-96 και διακόπτεται το ρεύμα στο πηνίο του ηλεκτρονόμου Κ1/Α1-Α2 με συνέπεια να σταματήσει η λειτουργία του Α.Τ.Κ.β.δ. που μεταπίπτει στην κατάσταση αναμονής λειτουργίας του, ενώ ταυτόχρονα
- κλείνει η ανοιχτή επαφή του θερμικού F2/97-98 και ενεργοποιείται το alarm αυτού Η3 (σειρήνα).
Μετά την αποκατάσταση της βλάβης ο Α.Τ.Κ.β.δ. μεταπίπτει στην κατάσταση αναμονής λειτουργίας του.
Για την πλήρη ηρεμία του Α.Τ.Κ.β.δ. πρέπει να τεθούν σε θέση OFF:
Για την πλήρη ηρεμία του Α.Τ.Κ.β.δ. πρέπει να τεθούν σε θέση OFF:
- ο ασφαλειοαποζεύκτης F1 του κυκλώματος ισχύος του και
- ο μικροαυτόματος F3 του κυκλώματος αυτοματισμού του.
Ας προσπαθήσουμε να παρακολουθήσουμε όλα τα παραπάνω σε ένα μικρό βιντεάκι … για την πληρέστερη κατανόηση του θέματος.
ΕΚΚΙΝΗΣΗ Α.Κ.Β.Δ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ
Η εκκίνηση των Α.Τ.Κ.β.δ. με την πλήρη τάση του δικτύου στα τυλίγματα του, δηλαδή απευθείας, πραγματοποιείται συνήθως χωρίς την έγκριση της ΔΕΗ, και αφορά κινητήρες μικρής ισχύος με ρεύμα αιχμής (π.χ. μικρότερο των 30 Α για εναέριο δίκτυο και συχνές εκκινήσεις περισσότερων της μιας ανά ώρα).
Ουσιαστικά, στην περίπτωση αυτή, οι εκκινήσεις του Α.Τ.Κ.β.δ. δεν δημιουργούν φαινόμενα βύθισης τάσης σε υφιστάμενα συνλειτουργούντα ηλεκτρικά κυκλώματα / εγκαταστάσεις.
Θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε την «απευθείας» εκκίνηση του Α.Τ.Κ.β.δ. με λειτουργία κυκλώματος αυτοματισμού ενσύρματης λογικής.
Κύκλωμα ισχύος και αυτοματισμού
Συνοπτική / περιγραφική επεξήγηση λειτουργίας
Θέτω σε θέση ΟΝ:
- τον ασφαλειοαποζεύκτη F1 του κυκλώματος ισχύος του Α.Τ.Κ.β.δ. και
- τον μικροαυτόματο F3 του κυκλώματος αυτοματισμού του.
Παρατηρούμε πως ανάβει η ενδεικτική λυχνία αναμονής λειτουργίας Η2 μέσω της κλειστής βοηθητικής επαφής Κ1/31-32 του ηλεκτρονόμου Κ1.
Πατάω το μπουτόν start S2, ενεργοποιείται το πηνίο του ηλεκτρονόμου Κ1/Α1-Α2, οπότε:
τίθενται ταυτόχρονα σε λειτουργία οι 3 κύριες επαφές του ηλεκτρονόμου Κ1, η επαφή αυτοσυγκράτησης Κ1/13-14, η δεύτερη ανοιχτή βοηθητική επαφή Κ1/23-24 οπότε ανάβει η ενδεικτική λυχνία λειτουργίας Η1, ενώ σβήνει η ενδεικτική λυχνία αναμονής λειτουργίας Η2 μέσω της κλειστής βοηθητικής επαφής Κ1/31-32 του ηλεκτρονόμου Κ1 που ανοίγει.
Πατάω το μπουτόν stop S1 και απενεργοποιείται το πηνίο του ηλεκτρονόμου Κ1, οπότε σταματά η λειτουργία του Α.Τ.Κ.β.δ. που μεταπίπτει στην κατάσταση αναμονής λειτουργίας του.
Αν κατά την κανονική λειτουργία του Α.Τ.Κ.β.δ. συμβεί π.χ. μια υπερφόρτιση στα τυλίγματα του Α.Τ.Κ.β.δ., ενεργοποιείται το διμεταλλικό θερμικό F2, οπότε:
- ανοίγει η κλειστή επαφή του θερμικού F2/95-96 και διακόπτεται το ρεύμα στο πηνίο του ηλεκτρονόμου Κ1/Α1-Α2 με συνέπεια να σταματήσει η λειτουργία του Α.Τ.Κ.β.δ. που μεταπίπτει στην κατάσταση αναμονής λειτουργίας του, ενώ ταυτόχρονα
- κλείνει η ανοιχτή επαφή του θερμικού F2/97-98 και ενεργοποιείται το alarm αυτού Η3 (σειρήνα).
Μετά την αποκατάσταση της βλάβης ο Α.Τ.Κ.β.δ. μεταπίπτει στην κατάσταση αναμονής λειτουργίας του.
Για την πλήρη ηρεμία του Α.Τ.Κ.β.δ. πρέπει να τεθούν σε θέση OFF:
- ο ασφαλειοαποζεύκτης F1 του κυκλώματος ισχύος του και
- ο μικροαυτόματος F3 του κυκλώματος αυτοματισμού του.
http://hlektrologia.gr
https://www.pmelectricalwork.gr/
https://oaedhlectrologoi.blogspot.com
Να ευχαριστήσουμε τους ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥΣ της 1ης ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για το εκπληκτικό τεχνολογικό περιεχόμενο και τα υπέροχα άρθρα που δημοσιεύουν στο blog τους.
https://docplayer.gr/
https://docplayer.gr/