Τι είναι ο αισθητήρας λάμδα στα αυτοκίνητα - Ο σημαντικός ρόλος του

 

 



- Τα είδη των αισθητήρων κινητήρα

Τα νέα αυτοκίνητα εξοπλίζονται ολοένα και περισσότερο με περισσότερους αισθητήρες κινητήρα, μερικές φορές περισσότερους από 100 αισθητήρες ανά αυτοκίνητο σε αυτοκίνητα προηγμένης τεχνολογίας – και αυτή η τάση φαίνεται ότι θα συνεχιστεί.


- Μια συνεχής επέκταση της γκάμας
Πάνω από 320 μεμονωμένοι αριθμοί ανταλλακτικών είναι επί του παρόντος διαθέσιμοι για τους 9 τύπους αισθητήρων κινητήρα, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων ταχύτητας, των αισθητήρων εκκεντροφόρου, των μετρητών ροής μάζας αέρα, των αισθητήρων στροφαλοφόρου άξονα, των αισθητήρων πίεσης λαδιού, των αισθητήρων θερμοκρασίας εισερχόμενου αέρος, των αισθητήρων προανάφλεξης, των αισθητήρων TMAP sensors και των αισθητήρων στάθμης λαδιού. Η Valeo συνεχίζει να επεκτείνει τη γκάμα των αισθητήρων κινητήρα και σας προσφέρει μια έξυπνη one-stop-shop αγορά.


- Αισθητήρας ταχύτητας
- Τι είναι ένας αισθητήρας ταχύτητας;

Ένας αισθητήρας ταχύτητας περιέχει μια γεννήτρια παλμών οι οποίοι μετατρέπουν τη μηχανική περιστροφική κίνηση σε ηλεκτρικό σήμα στο ταχύμετρο, μέσω της μονάδας ελέγχου του κινητήρα (ECU). Σε αυτοκίνητα χωρίς ABS, πριν από το 2004, αυτός οδηγείται μηχανικά από το κιβώτιο ταχυτήτων. Μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων, ο άξονας εξόδου περιέχει έναν οδοντωτό τροχό που περιστρέφεται μαζί με τον άξονα. Συνδεδεμένος με αυτόν τον οδοντωτό τροχό, και οδηγούμενο από αυτόν, είναι ένα μικρό γρανάζι, το γρανάζι μετάδοσης κίνησης του ταχύμετρου.

- Αισθητήρας οξυγόνου 
- Τι είναι ένας αισθητήρας οξυγόνου;

Οι αισθητήρες οξυγόνου, γνωστοί και ως αισθητήρες Λάμδα, είναι εξαιρετικά σημαντικοί για το αυτοκίνητο σας. Η αρχή της λειτουργίας τους βασίζεται σε μία σύγκριση μεταξύ της μέτρησης της υπολειπόμενης συγκέντρωσης οξυγόνου στα καυσαέρια και της περιεκτικότητας σε οξυγόνο στον ατμοσφαιρικό αέρα. Είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος παρακολούθησης και ρύθμισης της διαδικασίας καύσης.
Ελέγχουν το μείγμα της αναλογίας αέρος-καυσίμου και διασφαλίζουν ότι ο κινητήρας λειτουργεί στο βέλτιστο επίπεδο.


- Μετρητής ροής μάζας αέρος
- Τι είναι ένας μετρητής ροής μάζας αέρος;

Ένας Μετρητής Μάζας Αέρος μετράει την ποσότητα της πυκνότητας αέρα που ρέει στην εισαγωγή αέρος του αυτοκινήτου. Οι πληροφορίες που παρέχονται βοηθούν την ECU να παρέχει το σωστό μείγμα του μίγματος αέρος-καυσίμου στον κινητήρα και το χρονισμό της ανάφλεξης. Ο MAF όχι μόνο μετράει τον όγκο του αέρος αλλά αντισταθμίζει επίσης και την πυκνότητά του.



- Αισθητήρας εκκεντροφόρου
- Tι είναι ένας αισθητήρας εκκεντροφόρου;

Ένας αισθητήρας εκκεντροφόρου παρακολουθεί τις στροφές του κινητήρα και τη θέση των βαλβίδων. Καθορίζει ποιος κύλινδρος είναι στην ανάφλεξη προκειμένου να καθοριστεί ο συγχρονισμός του ψεκαστήρα και η σειρά ανάφλεξης του πολλαπλασιαστή. Τα σήματα αποστέλλονται στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα (ECM) για τον έλεγχο του ψεκασμού καυσίμου, του χρονισμού της ανάφλεξης και άλλων λειτουργιών. Ο αισθητήρας εκκεντροφόρου είναι απαραίτητος ώστε ο κινητήρας να διατηρεί το σωστό χρονισμό και να λειτουργεί σωστά.


- Αισθητήρας στροφάλου
- Τι είναι ένας αισθητήρας στροφάλου;

Ένας αισθητήρας στροφάλου καθορίζει την ταχύτητα περιστροφής και τη θέση του στροφαλοφόρου άξονα. Ο αισθητήρας αυτός στέλνει πληροφορίες στην ECU προκειμένου να ελέγξει τον ψεκασμό του καυσίμου ή το χρονισμό του συστήματος ανάφλεξης. Εμφανίζουν την ταχύτητα των RPM και συχνά τοποθετούνται κοντά στο βολάν που χρησιμεύει ως ένας περιστρεφόμενος στόχος ΑΝΣ (άνω νεκρό σημείο).



- Αισθητήρας πίεσης λαδιού
- Τι είναι ένας αισθητήρας πίεσης λαδιού;

Ένας αισθητήρας πίεσης λαδιού μετράει την πίεση του λαδιού στο κάρτερ και παρέχει τα δεδομένα στην ECU και στο μανόμετρο του λαδιού του κινητήρα. Σε περίπτωση χαμηλής πίεσης λαδιού του κινητήρα, η ECU θα το αναφέρει στον οδηγό και θα υιοθετήσει αυτόματα μέτρα ελέγχου για την προστασία του κινητήρα.



- Αισθητήρας θερμοκρασίας εισερχόμενου αέρος
- Τι είναι ένας αισθητήρας θερμοκρασίας εισερχόμενου αέρος;

Ένας αισθητήρας θερμοκρασίας εισερχόμενου αέρος είναι τοποθετημένος στην πολλαπλή εισαγωγής αέρος όπου ανιχνεύει τη ροή της μάζας αέρος και στέλνει ένα σήμα στην ECU. Ανιχνεύει αυξήσεις στη θερμοκρασία του αέρα, λειτουργώντας σε διπλό στάδιο με τον αισθητήρα ροής μάζας αέρος ο οποίος περιλαμβάνει επίσης και έναν αισθητήρα θερμοκρασίας.



- Αισθητήρας προανάφλεξης
- Τι είναι ένας αισθητήρας προανάφλεξης;

Ένας αισθητήρας προανάφλεξης ανιχνεύει τους θορύβους του κινητήρα μέσω διαφορετικών συχνοτήτων και στέλνει ένα σήμα στην ECU. Η ECU χρησιμοποιεί αυτές τις πληροφορίες για να περιορίσει την προπορεία της ανάφλεξης για να αποτρέψει την προανάφλεξη. Κάθε αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με έναν αισθητήρα προανάφλεξης προκειμένου η μονάδα ελέγχου στο σύστημα ανάφλεξης να αντισταθμίσει μία προανάφλεξη ή μια εκτόνωση.



- Αισθητήρας TMAP
- Τι είναι ένας αισθητήρας TMAP;

Ένας αισθητήρας θερμοκρασίας πίεσης αέρος πολλαπλής εισαγωγής (αισθητήρας TMAP) ανιχνεύει τη ροή της μάζας αέρος και την πίεση και στέλνει ένα σήμα στην ECU.



- Αισθητήρας στάθμης λαδιού
- Τι είναι ένας αισθητήρας στάθμης λαδιού;

Ένας αισθητήρας στάθμης λαδιού διασφαλίζει ότι η στάθμη του λαδιού του κινητήρα δεν θα πέσει επικίνδυνα χωρίς να γίνει αντιληπτή, προκαλώντας ζημιά στον κινητήρα. Μπορεί να μετράει τη στάθμη του λαδιού συνεχώς, τόσο στο δυναμικό όσο και στο στατικό εύρος

Πώς να καθαρίσετε έναν αισθητήρα μαζικής ροής αέρα (σε βάθος, λεπτομερής έκδοση)


Τι είναι ο αισθητήρας λάμδα στα αυτοκίνητα - Ο σημαντικός ρόλος του
Συνήθως, ακούμε το όνομά του για πρώτη φορά αν χαλάσει. Όμως ο αισθητήρας λάμδα είναι ένα βασικό κομμάτι του κινητήρα, με ρόλο... ευθύνης!

Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο απαρτίζεται από χιλιάδες εξαρτήματα. Πλέον όμως, το ηλεκτρονικό στοιχείο παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο και στηρίζει τις βασικότερες λειτουργίες του οχήματος. Ο αισθητήρας λάμδα δεν είναι κάτι νέο. Υπάρχει εδώ και δεκαετίες στα αυτοκίνητα και βρίσκεται στο κομμάτι της εξάτμισης, πριν από τον καταλύτη. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μαθαίνουν για την ύπαρξή τους αν χαλάσει και ο μηχανικός τους, προτείνει την αλλαγή του. Όμως, μέχρι τότε, ο συγκεκριμένος αισθητήρας είχε αναλάβει ένα πολύ μεγάλο έργο για τη λειτουργία του κινητήρα.

- Ο ρόλος του αισθητήρα λάμδα
Ουσιαστικά, ο αισθητήρας λάμδα αναλαμβάνει τον έλεγχο των καυσαερίων, για αυτό και βρίσκεται στην εξαγωγή του κινητήρα. Μετράει συνεχώς το ποσοστό οξυγόνου στα καυσαέρια και ενημερώνει τον εγκέφαλο σχετικά με το μείγμα (αναλογία καυσίμου/αέρα). Χωρίς τον αισθητήρα λάμδα η μονάδα διαχείρισης του κινητήρα δεν θα μπορούσε να καταλάβει αν ψεκάζεται η σωστή ποσότητα καυσίμου για τον αέρα που εισέρχεται μέσα στο μοτέρ. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα συνήθως έχουν σύστημα με δύο αισθητήρες λάμδα, για να λαμβάνουν πιο αξιόπιστες μετρήσεις. Εδώ να πούμε ότι αυτός ο αισθητήρας υπάρχει αποκλειστικά και μόνο σε κινητήρες ψεκασμού (injection) και όχι στους παλαιότερους με καρμπυρατέρ.

- Τα είδη των αισθητήρων λάμδα
Προφανώς, η εξέλιξη στα ηλεκτρονικά έφερε εξέλιξη και στους αισθητήρες λάμδα. Παλαιότερα οι αισθητήρες αυτοί ήταν πολύ περιορισμένοι ως προς την «αντίληψή» τους. Μετρούσαν μεν τα καυσαέρια, όμως η πληροφορία που επέστρεφε στον εγκέφαλο ήταν μοιρασμένη σε τρεις «απαντήσεις»: «πλούσιο μείγμα», «φτωχό μείγμα», «σωστό μείγμα». Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο εγκέφαλος διαβάζοντας «φτωχό μείγμα» καταλάβαινε ότι τα μπεκ έπρεπε να ψεκάσουν περισσότερο καύσιμο για να διορθωθεί, όμως δεν ήξερε ακριβώς πόσο, με αποτέλεσμα να κάνει υπερδιορθώσεις συνεχώς. Αντίθετα, αν διάβαζε «πλούσιο μείγμα» μείωνε λίγο τον ψεκασμό των μπεκ όμως και πάλι, δεν ήξερε πόσο ακριβώς. Αυτός ο λάμδα ονομάζεται “narrowband”.

Η νέα εποχή ήρθε με τους αισθητήρες λάμδα “wideband”. Ο αισθητήρας πλέον μπορεί να κάνει πολύ μεγαλύτερη ανάλυση των καυσαερίων και να πληροφορήσει ακριβώς τον εγκέφαλο σχετικά με το «πόσο φτωχό» ή «πόσο πλούσιο» είναι το μείγμα, για να προσαρμόσει ακριβώς το duty cycle των μπεκ και το μείγμα να ρυθμιστεί με μεγάλη ακρίβεια. Πλέον η μονάδα διαχείρισης δεν υπερδιορθώνει ή υποδιορθώνει το πρόβλημα και η αναλογία αέρα-καυσίμου στο μοτέρ είναι ρυθμισμένη με πολύ μεγάλη ακρίβεια. Τόσο μεγάλη, που ουσιαστικά ο ψεκασμός ορίζεται από τον αισθητήρα λάμδα. Για να το εξηγήσουμε ακόμη περισσότερο, το πρόγραμμα του κινητήρα θέτει σαν στόχο του μείγματος 13 μέρη αέρα, 1 μέρος καυσίμου (παράδειγμα). Ο λάμδα αναλύει τα δεδομένα, πληροφορεί τον εγκέφαλο και το σύστημα αυτόματα διατηρεί το AFR (Air-Fuel Ratio) στο 13:1. Αν για παράδειγμα για κάποιο λόγο ψεκαστεί περισσότερο καύσιμο από τα μπεκ, αυτόματα θα αυξηθεί όσο ακριβώς χρειάζεται και ο αέρας για να διατηρηθεί το AFR στο 13:1. Το ίδιο ισχύει και στην αντίστροφη περίπτωση.


Οι αισθητήρες οξυγόνου (αισθητήρες αναλογίας καυσίμου αέρα) είναι ένα κοινό πρόβλημα σε πολλά οχήματα. Ένας κωδικός P1155 ή P1135 υποδηλώνει ότι έχετε κακό αισθητήρα. Αυτό είναι σύνηθες σε αυτοκίνητα και φορτηγά Toyota και Lexus. Μάθετε πώς να δοκιμάσετε τον αισθητήρα αναλογίας καυσίμου αέρα για να δείτε αν είναι κακός και, στη συνέχεια, μάθετε πώς να αντικαταστήσετε τον κακό αισθητήρα.

Μερικές πληροφορίες παρασκηνίου σχετικά με τη διαφορά των αισθητήρων οξυγόνου και των αισθητήρων αναλογίας αέρα/καυσίμου. Αυτό που διακρίνει τους αισθητήρες αναλογίας καυσίμου αέρα από τους κανονικούς αισθητήρες O2 είναι ότι ο αισθητήρας AFR είναι αυτό που είναι γνωστός ως αισθητήρας O2 ευρείας εμβέλειας, ενώ ο βασικός αισθητήρας O2 είναι ένας αισθητήρας στενής εμβέλειας. Μπορεί να ανιχνεύσει ένα ευρύτερο φάσμα αναλογιών αέρα/καυσίμου από τον βασικό αισθητήρα O2. Επίσης, ο αισθητήρας AFR έχει λίγο περισσότερο κύκλωμα για να μπορεί να ανιχνεύει μικρότερες διακυμάνσεις στο περιεχόμενο αέρα του συστήματος εξάτμισης (πιο ευαίσθητο από τον αισθητήρα O2). Επομένως, είναι σε θέση να κάνει καλύτερες προσαρμογές μέσω της ECM για να προσθέτει ή να αφαιρεί καύσιμο για να παράγει καλύτερο μείγμα αέρα/καυσίμου για μεγιστοποίηση της απόδοσης και ελαχιστοποίηση των εκπομπών.

Αρνηση: Αποποίηση ευθυνών.
Λόγω παραγόντων πέρα ​​από τον έλεγχο του ChrisFix, δεν μπορώ να εγγυηθώ για ακατάλληλη χρήση ή μη εξουσιοδοτημένες τροποποιήσεις αυτών των πληροφοριών. Η ChrisFix δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη για υλικές ζημιές ή τραυματισμούς που προκλήθηκαν ως αποτέλεσμα οποιασδήποτε από τις πληροφορίες που περιέχονται σε αυτό το βίντεο. Χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες με δική σας ευθύνη. Η ChrisFix συνιστά ασφαλείς πρακτικές όταν εργάζεστε σε οχήματα και ή με εργαλεία που φαίνονται ή υπονοούνται σε αυτό το βίντεο. Λόγω παραγόντων πέρα ​​από τον έλεγχο της ChrisFix, καμία πληροφορία που περιέχεται σε αυτό το βίντεο δεν δημιουργεί καμία ρητή ή σιωπηρή εγγύηση ή εγγύηση οποιουδήποτε συγκεκριμένου αποτελέσματος. Οποιοσδήποτε τραυματισμός, ζημιά ή απώλεια που μπορεί να προκύψει από ακατάλληλη χρήση αυτών των εργαλείων, εξοπλισμού ή από τις πληροφορίες που περιέχονται σε αυτό το βίντεο είναι αποκλειστική ευθύνη του χρήστη




The Different Types of Sensors Used in Vehicles: LOCATION and FUNCTION
🔝Air Mass Flow Sensor (MAF):
-Description: This sensor measures the maximum volume of air that enters an internal combustion engine with fuel injection.
-Location: In the air intake duct, after the air filter..
-Function: Helps the ECU (Engine Control Unit) calculate the amount of fuel required for optimal combustion.
🔝 Throttle Position Sensor (TPS):
-Description: Monitor the position of the throttle body valve.
-Location: Usually on the throttle butterfly axle.
-Function: Provides data to the ECU to adjust the air-fuel mix and engine synchronization.
🔝 Oxygen Sensor (O2):
-Description: Also known as lambda sensor, measures the amount of oxygen in exhaust gases.
-Location: Before and after the catalyst. .
-Function: Helps the engine run efficiently by adjusting the air-fuel mixture for optimal combustion and reducing emissions.

If your car has long starting time then open and clean the Crankshaft position sensor.


Detonation Sensor (Knock Sensor):
-Description: Detects the noise of crashing in the engine to prevent damage.
-Location: Exterior of the engine block.
-Function: Adjust ignition time to avoid detonation.
Camshaft Position Sensor (CMP):
-Description: Measure the position and rotation of the lever shaft.
-Location: Engine side, top lid, side of calipers.
-Function: Send this information to the engine control module (ECM) for valve synchronization and fuel injection.
Refrigerator Temperature Sensor (ECT):
- Description: Measures the temperature of the refrigerant/antifreeze mixture in the cooling system.
- Location: In the upper ducts of the coolant entrance, engine block, near thermostat..
-Function: Informs the ECU about the amount of heat emitted by the engine to adjust performance and prevent overheating.


NOx sensor:
-Description: Monitor the level of nitrogen oxides emitted by a diesel vehicle.
-Location: In the exhaust after the Diesel DPF particle filter.
-Function: Ensure compliance with broadcast rules.
Absolute Pressure Sensor of the Collector (MAP):
-Description: Measures the pressure or vacuum in the intake manifold.
-Location: In the admission multiple or admission collector (sometimes below the collector.
-Function: Provides data to the ECU to calculate air density and adjust the air-fuel mix.
Stork Position Sensor (CKP)
-Description: The crank position sensor measures the rotation speed and the engine crank position.
-Location: Located near the crankshaft pole or on the engine block, depending on the design of the vehicle.
-Function: Provides crucial data to the ECU about the position and speed of the crank, which is vital for ignition control and fuel injection synchronization. This ensures that the engine runs efficiently and without ignition failures.


The intake system of a car engine.
> Intake manifold: This is a pipe that distributes air to the engine cylinders.
> Mass air flow sensor (MAF): This sensor measures the amount of air entering the engine.
> Throttle body: This is a valve that controls the amount of air entering the engine.
> Air filter box: This box contains a filter that removes dirt and other particles from the air before it enters the engine.
The air enters the engine through the air filter box. It then passes through the throttle body, which controls the amount of air that flows into the engine. The air then enters the intake manifold, which distributes it to the engine cylinders. The mass air flow sensor measures the amount of air that has passed through the throttle body.









BOOKS